Friday, November 12, 2010

Nik Aziz Kata Tiada Pengangur Di Kelantan

Kadar pengangguran di Kelantan dicatatkan antara yang terendah seperti yang dikeluarkan oleh Jabatan Perangkaan Negara 2009. Statistik terbaru ini pastinya digunakan sepenuhnya puak-puak khawarij PAS di Kelantan bagi mereka mendabik dada kerana telah berjaya mengurangkan orang menganggur di negeri itu.

Blog -blog pembangkang dan portal macam biasa lah bukan memuji sampai ke langit dek kerana kebijaksanaan Tuan Guru Nik Ajis sentiasa menarik pelabur2 ke Kelantan sehingga membuka banyak peluang perniagaan !

Bagi PB cukup kelakar sekali juak2 PAS yang terus bangga dengan statistik terbaru walhal mereka tidak ke pergi ke bawah untuk mengkaji perkara sebenar .PB baru -baru telah ke Kota Bharu , Tumpat , Pasir Mas , Rantau Panjang untuk bercuti dan melihat sendiri keadaaan sosioekonomi di sana . Masih tidak berubah seperti 30 dahulu keadaannya dan kebanyakkan masyarakat di situ mengusahakan perniagaaan dan pertanian .

Sumber: Pejuang bangsa

Mengeleng kepala apabila pendekar membaca cerita ini. Benarkah tiada penganguran disana? Hum mungkin benar sebabnya....Ramai orang Kelantan yang berhijrah keluar. Sebab apa mereka berhijrah? Dah tentulah kerana tiada peluang pekerjaan disana.

Kalau mereka duduk disana berterusan, siapa pula nak bagi mereka makan. Sudahnya rakyat Kelantan akan mati kebuluran seperti di Sudan dan negara Afrika. Mahu atau tidak, terpaksalah mereka berhijrah keluar beramai ramai.


Rakyat Kelantan akan menjadi begini jika tidak berhijrah mencari pekerjaan di tempat lain

Apabila dah kurang orang, dah tentulah tiada penganguran disana. Sifir macam ni budak tadika perpaduan pun tahu. Opss mungkin sebab itulah puak PAS mahu tutup semua tadika perpaduan dulu hehehe.

Bengong betul juak juak PAS ni. Benda macam inipun tak reti fikir. Patutlah selalu kena kencing dek pemimpin PAS hehehehe.

2 comments:

Faizal Wahab said...

Ramai je pelabur nak melabur bina bangunan tinggi di kota bharu berbanding kuantan..bersikap adil lah

Faizal Wahab said...

Ramai je pelabur nak melabur bina bangunan tinggi di kota bharu berbanding kuantan..bersikap adil lah