Thursday, August 19, 2010

PANAS : Guan Eng Dimaki Pengikut PAS

Cuba anda bayangkan jika sekor biawak terkejut? Pasti akan lari lintang pukang dek kerana ketakutan bukan.

Cerita biawak ini Pisau maksudkan kepada Ketua Menteri Paling Celaka Dalam Sejarah Negeri Pulau Pinang yang semua orang tahu berlidah biawak

Dek kerana cukup gemar bertaichi dan bijak berbohong Guan Eng dihadiahkan penampar oleh seorang warga emas pada minggu lepas.

Kemudian lelaki bryclcream berlidah biawak ini berbohong pula kepada Khawarij PAS,menyedari kebodohan PAS maka amat mudah Guan Eng menjual mereka sekupang dua.

Maka bersorak sakanlah aparat aparat PAS gumbira kerana Father Joseph mereka begitu mulia membantu orang melayu tanpa menyedari ditipu dan diperbodohkan.

Semalam satu lagi sejarah tercatat apabila Guan Eng dijerkah dan dimaki hamun oleh 2 orang penyokong kuat PAS.Kejadian itu berlaku ketika Guan Eng dalam perjalan ke majlis berbuka puasa dimasjid Kg Rawa Lintang.

Ketua Menteri Paling Celaka Dalam Sejarah menaiki kenderaan rasmi membelok masuk menuju ke lokasi masjid dan ketika itulah dua ahli PAS Kawasan Tanjung ,Arif Ibrahim dan Ramli Ahmad melepaskan geram dek kerana tertipu oleh Guan Eng mengenai isu tanah Kampung Jalan Pokok Asam.



Sambil memegang banner ditepi jalan dan secara tiba tiba si Arif terus melompat kedepan bonet kereta Guan Eng sambil melekapkan banner ke cermin hadapan sambil menjerit "hoi celaka pembohong haram jadah" "mana janji hang nak selamat tanah melayu! p**imak ketua menteri".

Jeritan Arif mendapat perhatian orang ramai dan mereka terus menarik Arif ketepi untuk memberikan laluan kepada kereta Guan Eng terus ke perkarangan masjid.

Setibanya beliau di Masjid Kg Rawa,walaupun tidak berpuasa, Ketua Menteri berlidah biawak ini bersama sama berbuka puasa bersama AJK masjid.

Majlis berbuka taklah ramai sangat lebih kurang 50 orang turut dihadiri oleh Adun DAP Sg Pinang Koid Teng Guan, Yusof Md Noor Timbalan YDP PAS Jelutong dan para penyokong mereka.

Majlis berlangsung dengan tenang,Guan Eng langsung tidak memberi apa apa ucapan,barangkali terkejut dan kecut telur dek kerana sergahan sebelum itu.

Yang menariknya YB sosialis Sg Pinang yang ramai orang tahu kaki botol menuduh Arif dan Ramli ahli UMNO.

Hujan tak ada,langit tak ada tiba tiba ribut,Apa punya bodoh Yb kaki botol ni, apa kena mengena orang UMNO pulak.

Kemudian Yusof Md Noor menjelaskan kedua dua mereka adalah ahli PAS Tanjung dan beliau amat mengenali Arif dan Ramli sebagai penyokong kuat PAS Tanjong.

Hadirin pada majlis itu tertanya tanya mengapa Guan Eng tidak berucap seperti kebiasaannya berbohong tentang 'Amal Maaruf Nahi Mungkar" dan "CAT" nya.

Guan Eng hanya mampu tersenyum tawar sejak dari awal ketibaannya diperkarangan masjid.Selepas makan bersalaman dengan hadirin biawak hidup itu terus beredar ke tempat lain.

Kebodohan dan kebebalan pemimpin Khawarij PAS:
Bagaimana Mujahid Rawa tidak menyedari beliau ditipu oleh Guan Eng,jika Mujahid sedar sekali pun sudah pastilah beliau turut sama berbohong demi menyelamatkan Khalifah sosialis kesayangan wali seliparitu,

Adalah tidak logik pemimpin tidak tahu sedangkan 2 orang ini menyedari Guan Eng benar benar berbohong.

Dalam pengetahuan Pisau,sudah banyak kali Guan Eng dimaki hamun kemuncaknya dihadiahkan penampar oleh seorang warga emas.

Itulah orang berbuka puasa dia pun sibuk nak berbuka,kan dah kena maki hamun. Ingatlah ketika ini Anwar memberi arahan kepada semua pemimpin pakatan haprak agar main wayang. DAP harus ambik hati orang melayu, PAS harus ambik hati cina. Begitulah jadinya apabila DAP pun sama sama bukak puasa walaupun dalam hati cukup membenci Islam dan melayu. PAS pula memang suka gadai diri habuan kepuasan nafsu cina.

No comments: