Friday, October 1, 2010

Wartawan Rasis Pemusnah Umat

Sehingga pada jam ini, selepas 24 jam aku menulis artikel bertajuk ‘Mungkinkah Malaysian Insider Berniat Jahat (Kalau Aku Salah- Samanlah Kalau Beran aku masih tidak menerima apa-apa panggilan atau apa-apa saman dari mana-mana pihak..... Hakikatnya, adakah ini membuktikan bahawa apa yang aku perkatakan sebelum ini benar belaka.

Malas nak bermadah-madah, aku nak direct to the point, siapa wartawan Malaysian Insider yang menulis artikel kontroversi tersebut?




Namanya, Boo Su-Lyn.... seorang wartawan berbangsa Cina yang beria-ia sangat masuk menceroboh majlis orang dengan niat tersebunyi, atau dalam erti kata lain..... dengan niat untuk mengadu-domba, mencari jalan untuk ‘memporak-perandakan’ atau menimbulkan syak-wasangka antara kaum....


.......Berbalik kepada Boo Su-Lyn, adakah dia faham erti ETIKA KEWARTAWANAN. Sehubungan dengan itu, sekali lagi aku mencabar mana-mana pihak termasuk Boo Su-Lyn sendiri untuk membawa aku ke muka pengadilan jika artikel aku hari ini tidak benar dan tidak berasas...... Kalau nak saman aku pun, samanlah, sebab aku rasa aku berpijak di bumi yang nyata.

Boo Su-Lyn sendiri dengan jelas telah MENCEROBOH masuk ke majlis tertutup Puteri UMNO. Keduanya, dia tidak beretika dengan menyamar sebagai ahli Puteri UMNO dengan memakai selandang atau dalam erti kata lain, mengaburi mata peserta bahawa dia juga salah seorang peserta dalam majlis tersebut.

Adakah ini satu etika yang dibawa oleh wartawan dari Malaysian Insider (MI). Aku tak katakan semua, tapi ini membuktikan bahawa ada wartawan dari MI ini tidak jujur dan tidak beretika.

Hakikat yang perlu diterima semua termasuk Malaysian Insider sendiri,tidak ada wartawan lain yang masuk membuat liputan majlis tersebut Jika ada, sila buktikan....

Sumber : MIM

No comments: