Friday, September 3, 2010

PAS Terus Sesat

KOTA BHARU 2 Sept. – Pas mengakui hukum hudud tidak semestinya dilaksanakan sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan memerintah negara.

Timbalan Pesuruhjaya 3 Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, Pas dan parti-parti dalam pakatan pembangkang pada peringkat ini telah bersetuju untuk tidak membincangkan soal pelaksanaan hukum hudud yang menjadi agenda perjuangan parti itu selama ini.

Malah, katanya, Pas dan rakan-rakannya dalam pakatan itu juga tidak akan ‘mengusik’ kerangka Perlembagaan Persekutuan walaupun ada pandangan yang mengatakan ia perlu dipinda sekiranya Pas hendak melaksanakan syariat Islam.

“Tidak semestinya kita akan laksanakan, kita melihat kepada persediaan dan persetujuan masyarakat.

“Kita ada persetujuan untuk peringkat ini kita tidak bincangkan soal hudud. Misi kita yang utama ialah untuk menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihan raya.

Ulasan - Sudah terang lagi bersuluh, PAS hanya menipu rakyat serta pengikutnya sahaja. Pada PAS, agenda Hudud hanyalah bahan politik semata mata. Malah PAS mengaku apa yang mereka mahu hanyalah menjatuhkan kerajaan BN sahaja.

Jadi apa lagi mahu tunggu. Tinggalkan sahaja parti ajaran sesat ini. Pemimpin PAS hanya menggunakan agama sebagai bahan politik dan mengaut harta dunia!

No comments: