Friday, July 30, 2010

Pembangkang Semaikan Kebencian Terhadap Islam

Khutbah Jumaat hari ini berkisar tentang persoalan kenapa Islam semakin dibenci? Perkara ini telah wujud sejak awal dakwah yang dijalankan oleh Baginda Rasulullah S.A.W lagi.

Tatkala itu, Rasulullah S.A.W dan seluruh umat Islam dalam Kota Mekah dicaci dan dikeji oleh puak kafir Quraisy. Malah mereka juga diseksa serta di aniaya oleh golongan - golongan kafir ini.

Puak kafir Quraisy turut menyebarkan pelbagai bentuk dan jenis fitnah kepada Nabi Muhammad dan pengikut - pengikutnya kepada sesiapa sahaja yang datang berdagang dan melawat Kota Mekah pada ketika itu.

Hal ini masih berlarutan sehingga ke hari ini. Malah dakyah - dakyah kebencian terhadap Islam dan umatnya masih berterusan serta dilihat semakin berleluasa.

Kita lihat Palastine dimana mereka ditindas dengan kejam oleh rejim Zionis Israel. Hampir setiap hari, ada sahaja umat Islam yang meninggal dunia akibat kezaliman rejim tersebut.

Negara - negara eropah lain juga tidak ketinggalan dalam penyebaran dakyah kebencian ini. Lihat sahaja apa yang pernah berlaku dan sedang berlaku disana. Sebagai contoh, kerajaan Perancis pernah mencadangkan agar penggunaan burqa atau purdah diharamkan dan perkara ini telah diluluskan oleh Kerajaan mereka.

Penindasan umat Isalm masih berterusan dan apa yang mampu kita buat? Hanya pandang dan lihat sahaja. Sekali - sekala baru kita dengar suara - suara desakan dan kecaman terhadap penindasan Hak Asasi Manusia ini daripada terus berlaku.

Atas dasar itulah sepatutnya Umat Islam di Malaysia ini bersatu padu diantara satu dengan yang lain. Pertikaian berdasarkan kepartian wajar ditolak ketepi dan rundingan kearah Perpaduan Ummah perlu direalisasikan.

Sumber : Semut Hitam

Di Malaysia, umat islam ditindas oleh DAP, PKR dan PAS. DAP setiap hari cuba mengusir orang islam dari tanah sendiri. PKR pula parti tajaan yahudi zionis. Manakala PAS parti khawarij.

Sedarlah sebelum terlambat. Jangan jadikan malaysia seperti Palestin.

No comments: