Wednesday, June 2, 2010

Perjuangan Orang Melayu Masih Belum Selesai

Rombakan kabinet yang baru dibuat menimbulkan persoalan dan keresahan dikalangan blogger dan rakyat. Sejak prk Hulu Selangor, rakyat melihat DS Najib memberi terlalu banyak bantuan sehingga berjuta ringgit kepada kaum cina. Malah semasa pru Sibu juga orang cina mendapat begitu banyak duit tetapi kesudahannya semua orang tahu. Duit BN diambil tetapi DAPig juga disokong.

Para blogger melihat usaha DS Najib seolah olah tidak dihargai oleh kaum "satu" ni. Mereka ini sama pemikiran dengan bangsa yahudi. Percaya hanya bangsa sendiri saja yang mulia. Yang terbaik.

Pendekar bukanlah dengki atau bersikap rasis keterlaluan seperti Lim Guan Eng. Tapi sebagai manusia yang diberi akal oleh Allah s.w.t, pendekar dapat melihat perbuatan ini seolah olah mencurah air ke daun keladi. Satu usaha yang sia sia.



Disaat ini, mereka sebenarnya sudah bersatu baik dikalangan DAPig, Gerakan atau MCA. Mereka sudah lihat kuasa politik orang melayu sekarang sudah hancur, kerana itulah mereka tetap menyokong antara satu sama lain walaupun berlainan kapal. Yang penting, bangsa mereka menang. Tak kira fahaman politik mana.

Malangnya orang melayu tidak melihat semua ini. Mereka masih bercakaran sesama baik. Baik dikalangan parti sendiri ataupun berlawanan parti. Didalam UMNO, masih berlaku pijak memijak perut dan kepala asalkan mendapat projek. Asalkan duit masuk perut. Begitu juga dikalangan ahli PAS dan PKR.

Pendekar harap DS Najib lihatlah perkara ini sejelas jelasnya. Pendekar percaya DS Najib orangnya bijak. Dapat melihat realiti berbanding fantasi seperti Anuar Yahudi. Lihatlah suara hati orang melayu. Dan buat para pegawai serta menteri lain. Ingatlah kamu juga orang melayu. Jangan khianati bangsa dan negara sendiri demi keuntungan laba dari kaum lain.

Blogger lain yang turut prihatin :

Melayu Yang Hitam Dan Putih

Semua Untuk Orang Cina

Malaysia Heaven

No comments: