Thursday, May 13, 2010

DAP Menggalakkan Ketegangan Kaum

Di ceramah DAP dihangatkan oleh penceramah muda tak matang lagi. Dalam ceramah itu, DAP menayangkan kemenangan besar mereka (PRU12) pada tahun 2008. Mereka menggunakan isu kepala lembu utk mempengaruh penduduk di Sibu yang kononnya BN bersifat perkauman. Hakikat sebenarnya penduduk di kawasan Shah Alam sendiri yang anjurkan perarakan bantahan itu.

Isi kandungan video itu juga terselitnya cerita mengenai kejayaan kerajaan DAP di negeri Pakatan terutamanya Pulau Pinang dan penceramah bebas mereka begitu bangga sekali dan berharap Sibu akan berubah jika rakyat memberi mandat kepada Calon DAP. DAP juga mengguna-pakai isu mendiang Teoh Beng Hock, Aminulrashid, dan juga krisis kerajaan Perak untuk menyatakan kepada penduduk di Sibu bahawa setiap agensi kerajaan tidak boleh dipercayai dan adalah tidak wajar penduduk Sibu terus memberikan sokongan kepada Barisan Nasional.

Kata penceramah bebas, "dari zaman nenek moyang dulu kita (cina) telah berada di Malaysia. Malaysia bkn hak milik melayu! Sibu bukan milik mereka!". Penceramah cuba meniup sentimen perkauman dikalangan pengunjung yang datang supaya membenci kaum melayu.

Juga dalam ceramah mereka, "rakyat negara kita jauh lebih teruk dari Singapura dan Indonesia, nak cari makan pun susah. Sampai bila kita harus diperbodohkan oleh BN?" Kalau dah tak suka dan seringkali memperbandingkan dengan negara lain, adalah disarankan penceramah serta pengikut mereka tinggalkan di Malaysia dan pindah je ke Singapura yang lebih menindas kaum bukan cina.

Seketika kemudian, beredar ke tempat lain....

Tiba di ceramah Kit Siang, JoyStar, Sungai Merah, Sibu.

Kit siang dalam ceramahnya berkata "kita bunuh penipu! Kita selamatkan Sarawak daripada BN! Kita BUNUH MEREKA!!!!*" dalam ceramah yang hanya dihadiri kurang daripada 150 orang. Mat Sabu juga turut kelihatan bersama penceramah baru di meja yang dipenuhi Beer.

Penceramah muda selepas Kit Siang, YB Chang. "Anda mahukan perubahan anda perlu?? (Undi roket!!). Yg tak mahu berubah? Pergi jahanam dgn BN!" katanya. "Apa perubahan selama BN mentadbir Sibu? Lihatlah perubahan kita di Pulau Pinang, maju! Rakyatnya hidup senang!" Yang sebenarnya melayu ditindas, rumah Lim Guan Eng makin besar, Kroni DAP je yang kaya lebih. Inilah contoh pemimpin yang pandai memperbodohkan melayu yang mengundinya kononnya dia (Guan Eng) kagum dengan tokoh Islam yang dicanang-canangkannya.

Giliran Mat Sabu mengambil tempat, baru mula ceramah, ada yang beransur pulang ke rumah kerana tidak berminat dengan politik Adu Domba PAS. Dalam satu pengakuannya, "Dulu kami (PAS) takut dengan DAP. Kami tak suka sama Karpal Singh dan juga Kit Siang yang cauvinis dan anti melayu! Maka org melayu tak suka sama mereka, DAP!" Itu dulu kan? Sekarang merekalah yang makan sampah yang telah dibuang ke longkang najis. PAS ni parti Melayu rupanya, ingatkan parti Islam.

Katanya lagi, "Kerajaan Pulau Pinang amalkan jimat cermat! Tinggal di hotel murah! Bukan mcm negeri BN rugi setiap tahun!". Utk pengetahuan semua, pemimpin DAP kini tinggal di hotel Paramount Sibu, hotel 5 bintang. Ini termasuklah Lim Kit Siang dan beberapa pemimpin Pakatan yang lain. Berjimat ke tuh??? Hotak lu la!!

"Inilah negara kebajikan. Jgn bimbang dgn PAS, kita hormat pada agama lain. Kalau anda punya agama kata boleh minum arak dan babi, minum dan makanlah seberapa banyak yang boleh!" kata Mat Sabu yang pernah ditangkap basah suatu ketika dulu.

Slot ceramah terakhir di habiskan oleh penceramah muda mereka yang baru nak naik. Katanya, "Kalau diteruskan menyokong BN, takkan ada lagi kita (cina) menikmati babi, apatah lagi nak membina kilang babi di Selangor turut dibantah?" uiks? biar betul perempuan DAP ni???

*Bunuh mereka: bunuh orang *sendiri fikirlah*

Sumber : Media Cyber

No comments: